Η κόρη μου όταν ήταν 4 χρόνων και στα μετέπειτα χρόνια της έκανε λογοθεραπεία και εργοθεραπεία!Έχει μαθησιακές δυσκολίες!Τώρα είναι 15 χρόνων και πάει γ γυμνασίου!συνεχίζει να έχει μαθησιακές δυσκολίες έχει και έχει περάσει από το Κεδασυ και έχει μπει σε τμήμα ένταξης στο σχολειο λόγω οριακού νοητικού δυναμικού!υπάρχει περίπτωση να έχει αυτισμό;αν και δεν διαγνώστηκε ποτέ να έχει αυτισμο
Καλησπέρα σας. φαντάζομαι πως θα είχε γίνει η διάγνωση του αυτισμου αν είχε παρατηρηθεί στις αξιολογήσεις του ΚΕΔΑΣΥ
Αφού έχετε περάσει από κεδασυ αν υπήρχε κάτι τέτοιο θα το είχαν κατά πάσα πιθανότητα βρει και θα σας είχαν κατατοπίσει
Καλησπέρα,
Ένα παιδί με οριακό νοητικό δυναμικό μπορεί να παρουσιάζει γενικές μαθησιακές δυσκολίες. Το ίδιο ισχύει και στον αυτισμό. Θα μπορούσατε να κλείσετε ένα ραντεβού με κάποιον παιδοψυχίατρο ή αναπτυξιολόγο ο οποίος θα μπορέσει να κάνει επίσημα διάγνωση και να σας πει αν το παιδί σας βρίσκεται στο φάσμα. Ελπίζω να σας βόθησε η συμβουλή μου!
Καλησπερα σας,
για να διαπιστωθει αν υπαρχει αυτισμος πρεπει να εξεταστει απο παιδοψυχιατρο παρ ολα αυτα αφου εχει αξιολογηθει απο τα ΚΕΔΑΣΥ και αν εχει κανει WISC θα ειχε διαπιστωθει αν εχει αυτισμο. αν δεν εχει γινει αυτο το τεστ και δεν την εχει δει παιδοψυχιατρος στα ΚΕΔΑΣΥ θα πρεπει να συνεχιστει η διερευνηση.
Με εκτιμηση.
Λογοθεραπεύτρια
Νέα Σμύρνη
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ ΕΙΧΑΤΕ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΜΟΥ. ΑΦΟΥ ΤΟ ΚΕΔΑΣΥ ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΥΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΔΙΑΓΝΩΣΤΗΚΕ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΝΑ ΤΟ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙ.
Λογοθεραπεύτρια - Λογοπεδικός
Κυψέλη
Καλησπέρα σας, καταλαβαίνω ότι έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που κάνατε την ερώτηση σας αλλά το σύστημα μόλις σήμερα με ενημέρωσε. Από τις πληροφορίες που δίνετε δεν είναι εφικτό κάποιο συμπέρασμα. Υπάρχουν ειδικά τεστ όπως το ADOS που δείχνει αν κάποιος είναι στο φάσμα του αυτισμού.
Καλησπέρα σας ! Λυπόμαστε για την αργοπορημένη απάντηση. Αν η πρώτη ιατρική σας γνωμάτευση σας γεμίζει αμφιβολίες αναζητήσετε μια ακόμα. Αν και η εικόνα που περιγράφετε είναι χαρακτηριστική των μαθησιακών δυσκολιών, που οφείλονται σε νοητική οριακή ικανότητα.
Καλησπέρα σας,
Το γεγονός ότι έχει μαθησιακές δυσκολίες οι οποίες δεν αντιμετωπίστηκαν σωστά σε μικρότερη ηλικια δεν σημαίνει ότι έχει αυτισμό . Από το Κεδασυ και από το κέντρο που κάνατε θεραπείες θα σας είχαν ενημερώσει. Καλό είναι να χορηγηθεί η κλίμακα Wisc λόγω οριακού νοητικού δυναμικού . Ευχαριστώ
Δεν είναι κανόνας ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες να βρίσκεται απαραίτητα σε κάποιο φάσμα του αυτισμού.
Καλημέρα σας!Τώρα είδα την ερώτηση.Θα πρέπει να απευθυνθείτε σε νευρολόγο παίδων ή ανάπτυξιολογο,πάντως λογικά θα είχε διαγνωστεί αν ήταν κάτι τέτοιο!
Καλή συνέχεια!
Καλύτερα να απευθυνθείτε σε κάποιον παιδοψυχίατρο για να σας καθοδηγήσει.
Ψυχοθεραπεύτρια
Αμπελόκηποι
Εφόσον δεν διαγνώστηκε με αυτισμό, προφανώς η αιτιολογία εστιάζεται στο οριακό νοητικό δυναμικό που αναφέρετε. Βέβαια για πληρέστερη διάγνωση θα μπορούσατε να απευθυνθείτε σε ένα αναπτυξιολόγο ή/και σε ένα παιδοψυχίατρο ώστε να υπάρχει μια ασφαλής διάγνωση, ακόμα και για το οριακό νοητικό δυναμικό και αν αυτό έχει προέλθει από πιθανές φοβίες και άγχος που αντιμετωπίζει το παιδί, ή αν απλά αντικατοπτρίζει το πραγματικό του νοητικό δυναμικό. Η διάγνωση του αυτισμού γίνεται συνήθως στην ηλικία των τεσσάρων ετών περίπου και πάντα οι διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού συνοδεύονται και από συγκεκριμένες συμπεριφορές του παιδιού. Το πλέον σημαντικό ε...ίναι η αποδοχή που πρέπει να λαμβάνει το παιδί από το περιβάλλον του και η πεποίθηση ότι μπορεί μαθησιακά να μην λαμβάνει πολλές επιβραβεύσεις, είναι όμως ικανό να τα καταφέρει σε άλλους τομείς της ζωής του. Διάβασε περισσότερα
Ψυχίατρος, Ψυχοθεραπευτής, Πραγματογνώμων
Σύνταγμα
Ο αυτισμός είναι η πάθηση με πολύ διακριτά σημάδια , είναι δύσκολο να μην το έχουν εντοπίσει , παρόλα αυτά αν ανησυχείτε μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν παιδοψυχολόγο ο οποίος μιλώντας το παιδί θα μπορέσει να το αντιληφθεί . Με εκτίμηση
Ψυχολόγος
Λαύριο
Η κόρη σας εφόσον εντάχτηκε σε σχολείο οριακου νοητικού δυναμικού οι αναπτυξιολογοι έδωσαν με βάση εργαλείων και τεστ βρίσκετε σε μια λειτουργική κατάσταση πέρα των δυσκολιών που έχει. Επικεντρώνεται στις μαθησιακές δυσκολίες και πιθανόν όχι σε αυτισμό
Καλησπερα σας,
Έχοντας πολύ εμπιστοσύνη στις διεπιστημονικες ομάδες των ΚΕΔΑΣΥ όπου και αξιολογούν τους μαθητές, στέκομαι στην αγωνία σας για τον προβληματισμό σας.
Θα μπορούσατε να επισκεφθείτε έναν αναπτυξιολογο και να συζητήσετε τους προβληματισμούς σας ώστε είτε να καθυσηχαστειτε είτε να προβείτε σε νέα αξιολόγηση.
Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια
Βριλήσσια
Καλησπέρα σας,
Τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ για την αξιολόγηση των μαθητών χρησιμοποιούν το σταθμισμένο και πλέον έγκυρο και αξιόπιστο εργαλείο WISC. Τα αποτελέσματα του παρόντος αντιστοιχούν σε συγκεκριμένη διάγνωση και γνωμάτευση. Ωστόσο, αν επιθυμείτε να το διερευνήσετε περαιτέρω μία επίσκεψη σε παιδοψυχίατρο μπορεί να σας λύσει οποιαδήποτε σκέψη. Φυσικά, μπορείτε να εκφράσετε την ανησυχία σας και να λάβετε την κατάλληλη καθοδήγηση.
Η διαδικασία έχει ώς εξής: Θα πρέπει να απευθυνθείτε αρχικά στο Δημόσιο Φορέα ( Κέντρο Ψυχικής Υγείας, Κέντρα Υγείας Παιδιού, Νοσοκομείο Παίδων,) καθώς και ΚΕΔΑΣΥ(αφορά το Σχολείο) και ιδιωτικά με συμβεβλημένους γιατρούς στο ΕΟΠΠΥ (Παιδοψυχίατρος- Αναπτυξιολόγος) ΄ώστε να πάρετε μια επίσημη γνωμάτευση καθώς και θεραπείες για το παιδι σας εάν και εφόσον το κρίνει η διεπιστημονική ομάδα. Εμείς σαν ιδιωτικό κέντρο θεραπειών μπορούμε να αξιολογήσουμε γραπτώς ένα παιδί και να προτείνουμε θεραπευτικό πρόγραμμα. Δεν έχουμε το δικαίωμα να δώσουμε επίσημη γνωμάτευση. Αν θέλετε μπορούμε να κλείσουμε κάποιο προσωπικό ραντεβού για να ενημερωθείτε δια ζώσ...ης. Διάβασε περισσότερα
Αν έχει εξεταστεί από ειδικούς υποθέτω πως θα έχουν αποκλείσει τον αυτισμό. Παρόλα αυτά αν υποψιάζεστε αυτισμό θα πρέπει να απευθυνθείτε σε ειδικούς που έχουν εξειδίκευση και εμπειρία με τον αυτισμό ώστε να εξετάσουν την κόρης σας.
Προκειμένου να τεθεί επισήμως η γνωμάτευση του Αυτισμού, θα πρέπει η κόρη σας να επισκεφθεί και αξιολογηθεί από Ψυχίατρο. Ωστόσο, αν υπάρχουν ανησυχίες σε σχέση με την κοινωνική της ανταπόκριση, θα μπορούσατε να απευθυνθείτε σε Ψυχολόγο, ο οποίος θα σας κατευθύνει σχετικά και θα είναι σε θέση μέσω εξατομικευμένου προγράμματος να δουλέψει τα κοινωνικά της ελλείμματα, εφόσον υπάρχουν.
Εαν σας απασχολούν αναπτυξιακά θέματα σχετικά με την κόρη σας θα μπορούσατε να απευθυνθείτε σε αναπτυξιολόγο/ιατροπαιδαγωγικό κέντρο/νοσοκομέιο ¨παίδων¨ και με βάση τους προβληματισμούς σας να σας κατευθύνουν.
Καλησπέρα σας, σχετικά με το ερώτημα σας, δεν υπάρχει απαραίτητα αιτιακή σχέση ανάμεσα στις δυσκολίες που αναφέρατε και στον αυτισμό και το αντίστροφο. Ωστόσο για να εκτιμηθεί η κατάσταση αυτή χρειάζεται να γίνει αρχικά μια λεπτομερής αξιολόγηση τόσο του ιστορικού όσο και του δυναμικού επίπεδο του παιδιού από κάποιον ειδικό αναπτυξιολόγο γιατρό.
Μπορεί να έχει αυτιστικά στοιχεία. Για να είστε όμως σίγουρη/ος για τη διάγνωση θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κατάλληλα κέντρα ψυχικής υγείας όπου ένας ειδικός θα εξετάσει και θα αξιολογήσει το παιδί και θα σας κατευθύνει ανάλογα.
Ευχαριστώ πολύ για το ερώτημά σας. Οι μαθησιακές δυσκολίες δε φανερώνουν αυτόματα την ύπαρξη αυτισμού. Πάντα όμως μια επανεκτίμηση από έναν ειδικό θα ήταν ωφέλιμη.
Μου φαίνεται δύσκολο, από τη στιγμή που έχει αξιολογηθεί από το ΚΕΔΑΣΥ και κάνει και θεραπείες λόγο και έργο. Αν είχε αυτισμό πιθανό να το είχαν διακρίνει οι ειδικοί έως τώρα. Μπορείτε να το συζητήσετε περισσότερο με τους ειδικούς που συνεργάζονται με το παιδί και έχουν εικόνα. Πιθανό να ζητήσετε και μια εκ νέου αξιολόγηση.
Ένα παιδί με αυτισμό διαφέρει από ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες με πολλούς τρόπους. Μία από τις πιο εμφανείς διαφορές εντοπίζεται στον τομέα της επικοινωνίας. Πολλά παιδιά με αυτισμό έχουν δυσκολία στον προφορικό λόγο και μπορεί να μην είναι σε θέση να αναπτύξουν καθόλου την ομιλία. Μπορεί επίσης να δυσκολεύονται να καταλάβουν τι τους λένε οι άλλοι. Αντίθετα, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες συνήθως δεν έχουν πρόβλημα με τον προφορικό λόγο, αν και μπορεί να έχουν δυσκολία στην ανάγνωση ή τη γραφή. Μια άλλη βασική διαφορά μεταξύ του αυτισμού και των μαθησιακών δυσκολιών είναι στον τομέα της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Τα παιδιά με αυτισμό ...συχνά δυσκολεύονται να αλληλεπιδράσουν με τους συνομηλίκους τους (π.χ. αδυναμία του ατόμου να μπει στα παπούτσια του άλλου, να αντιληφθεί τις ενδεχόμενες συνέπειες των πράξεων του και το συναισθηματικό αντίκτυπο) και μπορεί να φαίνονται αδιάφορα για κοινωνικές δραστηριότητες. Μπορεί επίσης να έχουν επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές ή ενδιαφέροντα και μπορεί να είναι ευαίσθητα σε αλλαγές στη ρουτίνα τους. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, από την άλλη πλευρά, συνήθως δεν έχουν πρόβλημα να αλληλεπιδράσουν με τους συνομηλίκους τους και μπορεί να απολαμβάνουν κοινωνικές δραστηριότητες. Τέλος, τα παιδιά με αυτισμό συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες με τις κινητικές δεξιότητες. Μπορεί να έχουν πρόβλημα με εργασίες που απαιτούν συντονισμό, όπως να ντυθούν ή να χρησιμοποιήσουν σκεύη. Αντίθετα, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες συνήθως δεν έχουν πρόβλημα με τις κινητικές δεξιότητες.
Σε αυτή την περίπτωση είναι επίσης να ληφθεί υπόψη κατά την αξιολόγηση το οριακό νοητικό δυναμικό, το οποίο, όπως και σε περίπτωση αυτισμού, υποδηλώνει ήπια χάλαση του νευροαναπτυξιακού ρυθμού. Ως εκ τούτου ένα οριακό νοητικό δυναμικό πέρα των ενδεχόμενων ελλειμάτων στις διανοητικές λειτουργίες μπορεί να συμβάλλει θετικά στην παρουσίαση δυσκολιών κατά την ρύθμιση του συναισθήματος, στην εκδήλωση αναπτυξιακά μη ώριμων συμπεριφορών, στην εμφάνιση περιορισμένης αντίληψης του κινδύνου στις κοινωνικές καταστάσεις ή του σχεσιακού παιχνιδιού. Σε αυτή την περίπτωση είναι να γίνει λεπτομερής αξιολόγηση, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα διαφοροδιαγνωστικά στοιχεία και δίνοντας έμφαση στην αντιμετώπιση των δυσκολιών (ένα βήμα δηλαδή πέρα από την διάγνωση, δεδομένου ότι όπως φαίνεται ένα οριακό νοητικό δυναμικό μπορεί να δημιουργήσει έναν φαινότυπο φάσματος , ενώ συχνά συνυπάρχει με την Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος).
Διάβασε περισσότερα
Κλινικός Συμβουλευτικός Ψυχολόγος MA - Γνωσιακή - Συμπεριφορική ψυχοθεραπεία
Ηράκλειο Κρήτης
Καλησπέρα σας.
Για μία ορθή επιστημονική αξιολόγηση στο θέμα σας αρμόδιος είναι ο παιδονευρολόγος ή ειδικός αναπτυξιολόγος. Ευχαριστούμε για την ερώτηση.
Χρειάζεται αξιολόγηση στην παρούσα φάση για να αξιολογηθούν οι ανάγκες της.
Είναι προτιμότερο να απευθυνθείτε σε δημόσιο φορέα (Παιδοψυχιατρικό Τμήμα Νοσοκομείου ή Κέντρο Ψυχικής Υγείας ή Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο Νοσοκομείου) όπου εκεί υπάρχει η δυνατότητα το παιδί να εξεταστεί από διεπιστημονική ομάδα (ομάδα με περισσότερες από μία ειδικότητες) εξειδικευμένη σε διάγνωση διαταραχών του αυτιστικού φάσματος.
Εάν έχετε υποψίες για αυτισμό, θα μπορούσε να γίνει αξιολόγηση και από παιδοψυχιατρο που ειδικεύεται σε αυτό
Γεια σας ο αυτισμός ειναι μια διαγνωση που δυσκολα τεκμηριώνετα ειδικα στα πρωτα χρόνια του παιδιού . Στην παρούσα φάση το καλύτερο θα ηταν να κάνετε μια επίσκεψη σ έναν παιδοαναπτυξιολόγο για να σας κατευθύνει καλυτερα . Ευχαριστω
Γεια σας. Εφόσον έχει περάσει από επιτροπή είναι δύσκολο να μην έχει εντοπιστεί από τους ειδικούς.
Εάν υπάρχει αμφιβολία από μέρους σας καλό θα ήταν να απευθυνθείτε εκ νέου για τη διερεύνηση του αιτήματός σας.
Η συμβουλή μου είναι να ακολουθήσετε μια πλήρη και ενδελεχή ψυχιατρική εκτίμηση της εφήβου. 'Οταν μιλάμε για αυτισμό μιλάμε στην ουσία για ένα φάσμα διαταραχών με διαφορετικά σε σοβαρότητα
συμπτώματα. Καταλαβαίνεται πως για να προσδιορισθεί το πρόβλημα χρειάζεται ψυχιατρική εκτίμηση πριν από οποιαδήποτε θεραπεία. Καλή τύχη!
Καλησπέρα σας, μπορείτε να απευθυνθείτε σε κάποιον παιδοψυχίατρο για διάγνωση μαζί με το ιστορικό που έχετε απο τους ειδικούς που έχετε επισκεφτεί κατά καιρούς.
Καλησπέρα σας, για να γίνει διάγνωση αυτισμού θα πρέπει να έχει γίνει η αντίστοιχη αξιολόγηση (με διάφορα στάδια και ερωτηματολόγια). Αν το παιδί δεν έχει τέτοια παρουσίαση οι ειδικοί μπορεί να μην συνεχίσουν την αξιολόγηση. Αν έχετε λόγους να πιστεύετε ότι η κόρη σας μπορεί να είναι στο φάσμα αυτισμού, καλό είναι να μιλήσετε με έναν ειδικό για περαιτέρω αξιολογήσεις.
Γεια σας. Στην ηλικία των 4 ετών, είναι δυνατή η αξιολόγηση του αυτισμού, από την αρμόδια υπηρεσία των ΚΕΔΑΣΥ. Στη βάση του οριακού νοητικού δυναμικού, δικαιολογούνται απόλυτα οι συνεχιζόμενες μαθησιακές δυσκολίες, ειδικά όσο αυξάνονται οι σχολικές απαιτήσεις. Η αξιολόγηση του αυτισμού αφορά σε δυσκολίες στη συμπεριφορά, την κοινωνικότητα και την συναισθηματική έκφραση, ανεξάρτητα των μαθησιακών επιδόσεων. Θα μπορούσατε να πάτε για αξιολόγηση ξανά αν είναι κάτι συγκεκριμένο που σας απασχολεί, αλλά να επισημάνω ότι τα παιδιά σε αυτήν την εφηβική ηλικία παρουσιάζουν αλλαγές και συναισθηματικές δυσκολίες προσαρμογής στα νέα αναπτυξιακά δεδομένα.
καλημέρα, η διάγνωση για τον αυτισμό γίνεται απο αναπτυξιολόγο η παιδοψυχίατρο συνήθως στην ηλικία των 3 με 4 ετών . Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν συνοδεύονται απαραίτητα με αυτισμό πολύ σωστά πηγαίνει σε τμήμα ένταξης η κόρη σας καλη συνεχεια
Καλή σας ημέρα, τα Κέντρα που εξειδικεύονται σε θέματα μαθησιακών δυσκολιών είναι τα Ιατροπαιδαγωγικά και Διαγνωστικά Κέντρα. Υπάρχουν πολλές τέτοιες δημόσιες δομές σε όλη την Ελλάδα οι οποίες θα μπορούσαν να προβούν σε αντίστοιχη διάγνωση
Καλημέρα σας,
Εφόσον οι ψυχολόγοι από το ΚΕΔΑΣΥ δεν κάνουν αναφορά για αυτισμό θεωρούμε πως το παιδί δεν έχει αυτισμό. Εάν όμως θεωρείτε πως η γνωμάτευση που έχετε πάρει από το ΚΕΔΑΣΥ είναι ελλειπής σίγουρα μπορείτε να ζητήσετε και μια δεύτερη αξιολόγηση από ιδιώτη ή νοσοκομείο.
Με εκτίμηση,
Mind Esti
Η διάγνωση απο τα ειδικά κέντρα οπως το Κεδασύ είναι σε μεγάλο ποσοστό έγκυρες, ενας μεγάλος παράγοντας για τις συμπεριφορικές και γνωστικές λειτουργίες στα παιδιά είναι το οικογενειακό περιβάλλον και οι σχέσεις που εμπλέκεται εκείνο είτε ως θεατής είτε ως εμπλεκόμενο.
Λογοθεραπευτής
Ιλίσια
Η συνοσηροτηρα διαφόρων διαταραχών δεν είναι σπάνιο φαινόμενο. Για παράδειγμα, μπορεί να συνυπάρχει ο αυτισμός με τη νοητική υστέρηση και αυτό να προκαλεί μαθησιακές και άλλες δυσκολίες. Ωστόσο, ο αυτισμός, η οριακή νοημοσύνη και οι μαθησιακές δυσκολίες είναι 3 τελείως διαφορετικές διαταραχες, που μπορεί να συνυπάρχουν μπορεί και όχι. Αν κάτι από αυτά που βλέπετε στο παιδί σας, σας κάνουν να υποψιάζεστε ότι μπορεί να έχει αυτισμό και πιστεύετε ότι αξίζει τον κόπο να το διαγνώσετε, γιατί έτσι θα μπορέσετε να τη βοηθήσετε πιο ουσιαστικά, τότε θα ήταν ωφέλιμο να απευθυνθείτε σε έναν παιδοψυχιατρο.
Αναφέρετε μαθησιακές δυσκολίες και διεξαγωγή σειράς θεραπειών από λογοθεραπευτή/ εργοθεραπευτή. Έχει δοθεί διάγνωση από τις παραπάνω ειδικότητες; Εάν σας ενδιαφέρει να εξετάσετε περαιτέρω και το νοητικό δυναμικό που αναφέρετε παραπάνω ενδεχομένως να ήταν προτιμότερο να απευθυνθείτε σε παιδοψυχίατρο ή αναπτυξιακό ψυχολόγο.
Τζο Γρηγοριάδου, Ψυχολόγος, Msc
Καλησπέρα σας, ο αυτισμός είναι μία νευροαναπτυξιακή διαταραχή με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Το οριακό νοητικό δυναμικό και οι δυσκολίες στη μάθηση μπορεί να συνυπάρχουν με τον αυτισμό ή και όχι. Αν παρατηρείται επιπλέον δυσκολίες θα μπορούσατε να απευθυνθείτε σε κάποιον παιδοψυχίατρο ώστε να γίνει παιδοψυχιατρική εκτίμηση. Ωστόσο, επειδή από την ηλικία των 4 ετών συνεργάζεστε με θεραπευτές(λογοθεραπεία, εργοθεραπεία) και έχει γίνει και αξιολόγηση από ΚΕΔΑΣΥ(στο οποίο δεν υπάρχει παιδοψυχίατρος) το πιο πιθανόν είναι ότι θα το είχαν εντοπίσει και θα σας είχαν παρακινείσει να το εξετάσετε.
Παραμένω στην διάθεσή σας.
Καλησπέρα σας. Φαίνεται ότι νοιάζεστε πολύ για την κόρη σας και ότι προσπαθείτε να κάνετε το καλύτερο για εκείνη. Επιτρέψτε μου να κάνω έναν διαχωρισμό. Αναφέρετε 1) μαθησιακές δυσκολίες, 2) οριακό νοητικό δυναμικό, και 3) αυτισμό, και αυτό με δυσκολεύει να κάνω μία ενημερωμένη εκτίμηση για το προφίλ του παιδιού. Κάθε μία από αυτές τις τρεις κατηγορίες διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους. Όταν ένα παιδί έχει μαθησιακές δυσκολίες, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχει οριακή νοημοσύνη, όπως και όταν ένα παιδί έχει μαθησιακές δυσκολίες ΚΑΙ οριακή νοημοσύνη, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχει αυτισμό. Ο αυτισμός είναι μία πολύ συγκεκριμένη διαταραχή, για την ...οποία οι ενδείξεις δεν εντοπίζονται τόσο στη σχολική και τη γενικότερη γνωσιακή επίδοση, όσο στις ικανότητες επικοινωνίας, συναισθήματος, ενσυναίσθησης, κοινωνικής κατανόησης και αλληλεπίδρασης του ατόμου. Ωστόσο, θα σας αποτρέψω από το να βγάλετε κάποιο βιαστικό συμπέρασμα, καθώς ένα οριακό νοητικό δυναμικό ενδέχεται από μόνο του να ευθύνεται για τη χαμηλή επίδοση στις προαναφερθείσες κατηγορίες (επικοινωνίας, κοινωνικότητας, κλπ.), χωρίς να υπάρχει αυτισμός. Αυτό που μπορώ να σας πω με μεγάλη σιγουριά είναι ότι οι οι εκπαιδευτικοί και συνάδελφοι στο ΚΕΔΑΣΥ θα είχαν ήδη εντοπίσει, ή τουλάχιστον υποπτευθεί, την ύπαρξη αυτισμού. Υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που σας κάνει να σκέφτεστε για αυτισμό, και το οποίο διαφέρει από τις δυσκολίες που συναντά κανείς τυπικά σε ένα παιδί με οριακή νοημοσύνη; Αν θέλετε μπορείτε να κλείσετε ένα πρώτο ραντεβού μέσω του προφίλ μου για να δω πώς θα μπορέσω να σας κατευθύνω στο θέμα αυτό. Διάβασε περισσότερα
Οι διαδικασίες αξιολόγησης του ΚΕΔΑΣΥ θα είχαν εντοπίσει στοιχεία σχετικά με το φάσμα του αυτισμού και πιθανότατα θα σας είχαν ενημερώσει. Οι μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού πολύ πιθανό να σχετίζονται με το νοητικό του δυναμικό, χωρίς ωστόσο αυτό να προδιαθέτει απαραίτητα την ακαδημαϊκή του πορεία.
Καλησπέρα σας, ίσως να είχε διαγνωστεί από τότε που έκανε τις λογοθεραπείες και τις εργοθεραπείες. Ωστόσο πολλές φορές ο αυτισμός συγχέεται με την ΔΕΠΥ. Μπορεί να βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα του φάσματος, δηλαδή να έχει κάποια αυτιστικά στοιχεία που να μην σκοράρουν σε τελική διάγνωση αυτισμού. Στο Κεδασυ θα σας είχαν ειδοποιήσει εαν χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση. Εαν θεωρείται ότι κάτι χρειάζεται να διερευνήσετε ακόμα και δεν είστε σίγουροι συμβουλευτείτε παιδοψυχίατρο που ασχολείται με τον αυτισμό και αναπτυξιολόγο.
Καλησπέρα σας και καλό μήνα!
Υπάρχουν και άλλες ενδείξεις στη συμπεριφορά της, οι οποίες σας προβληματίζουν σχετικά. Εάν όχι, ίσως πρόκειται για άγχος από την πλευρά σας, επομένως θα μπορούσατε να επωφεληθείτε από συμβουλευτική για την κόρη σας.
Παραμένω στη διάθεση σας για ό,τι χρειαστείτε.
Εμμανουέλα-Μαρίνα Βιντιάδη
Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια MSc
Γειά σας!
Ο όρος Αυτισμός είναι πολύ γενικός και περιλαμβάνει πολλά και διαφορετικά συμπτώματα ! Το κύριο κοινό χαρακτηριστικό είναι η δυσκολία επαφής, η δυσχέρεια επικοινωνίας με τους άλλους, το κλείσιμο στον εαυτό!
Το καλλίτερο για σας θα ήταν να απευθυνθείτε σε ένα ψυχολόγο ειδικευμένο στον Αυτισμό για να προβεί σε εξειδικευμένη (ψυχολογικές δοκιμασίες=τέστ, κλπ) αξιολόγηση !
Καλημέρα σας.
Η διάγνωση για αυτισμό δίνεται απο παιδοψυχίατρο ή αναπτυξιολόγο. Αν θέλετε να σας παραπέμψουμε σε κάποιον για να το δείτε μπορείτε να με καλέσετε.
Ο αυτισμός είναι μια νευροαναπτυξιακη διαταραχή ένα φάσμα που τα σημάδια του ξεκινούν από τη πρώιμη παιδική ηλικία και η εικόνα του διαφέρει στο κάθε ατομο τόσο από άποψη χαρακτηριστικών όσο και λειτουργικότητας. Για τη διάγνωση του αυτισμού στα παιδιά προσχολικής ηλικιας υπάρχουν πολλα κριτήρια όπως αυτά που άπτονται στη ψυχοκοινωνική ανάπτυξη, την κοινωνική επικοινωνία τη στερεότυπη συμπεριφορά καθώς και μια ευρεία συμπτωματολογία όπως θέματα αισθητηριακα, καθυστέρηση λόγου, δυσκολία συναισθηματικής κατανοησης και πολλα αλλα. Εννοείται ότι αυτά μπορούν να φανούν από τα πρώτα χρόνια της ζωής αλλά στη πορεία θα φανει και το ποσο επηρεάζουν τη... λειτουργικότητα του ατόμου και σε τι βαθμό είναι, έχοντας πάντα υπόψη τις παρεμβάσεις που έχει λάβει. Τα άτομα στο φάσμα κατά ένα αρκετά μεγάλο ποσοστο μπορεί να παρουσιάζουν διαφορους βαθμουσ νοητικής καθυστέρησης αλλά η νοητική καθυστέρηση και στη περίπτωση σας και οι μαθησιακές δυσκολίες από μόνες τους δεν είναι αρκετές ώστε να δωθεί η διάγνωση του αυτισμού. Διάβασε περισσότερα
Το ότι αντιμετωπίζει κάποιες δυσκολίες στη μάθηση, δεν σημαίνει ότι έχει αυτισμό. Δεν σχετίζεται το ένα με το άλλο. Παρόλα αυτά, θα πρέπει να την δει κάποιος ειδικός για να σας πει τί ακριβώς συμβαίνει.
Οι πληροφορίες που αναφέρνετε στην ερώτηση σας δεν είναι αρκετές για να κρίνει κανείς αν η κόρη σας έχει αυτισμό. Η σωστή διαδικασία διάγνωσης του αυτισμού περιλαμβάνει και την παρακολούθηση του παιδιού υπό συγκεκριμένες συνθήκες (επικοινωνίας, επίλυσης βασικών προβλημάτων, παρατήρηση της θεώρησης του νου και του ρίσκου του παιδιού, ιστορικό κλπ). Εισηγούμαι να ζητήσετε αξιολόγηση από ειδικό (κλινικό, εκπαιδευτικό ή σχολικό ψυχολόγο, ή παιδοψυχίατρο). Εγώ δυστυχώς δε μπορώ να βοηθήσω στο κομμάτι της διάγνωσης.
Καλησπέρα σας.
Καθώς φαντάζομαι ότι παρακολουθείται το παιδί από αναπτυξιολόγο ή παιδοψυχίατρο, εικάζω ότι αν είχε διακρίνει κάτι σχετικό θα σας είχε ενημερώσει.
Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κόρη σας πιθανότατα να σχετίζονται με το οριακό νοητικό δυναμικό που περγράφετε και όχι με διαταραχή αυτιστικού φάσματος.
Το κυριότερο είναι να έχετε έναν γιατρό που να εμπιστεύεστε και να σας κατευθύνει κατάλληλα , καθώς αυτές οι διαγνώσεις πολλές φορές αλληλοεπικαλύπτονται.
Εύχομαι να είστε όλο και καλύτερα...
Είμαι στη διάθεσή σας.
Καλησπέρα σας,
Μία επίσκεψη εκ νέου σε κάποιον ειδικό ώστε να γίνει επαναξιολόγηση των δυσκολιών που περιγράφετε και της τωρινής της κατάστασης, είναι ο πιο αποτελεσματικός και έγκυρος τρόπος για να σιγουρευτείτε, αλλά και για να την βοηθήσετε.
Ψυχολόγος
Περιστέρι
Αγαπητέ γονέα,
από το σύντομο ιστορικό της κόρης σας καταλαβαίνω ότι έχετε ανταποκριθεί άμεσα, με ενδιαφέρον αλλά και με κατάλληλο τρόπο στις δυσκολίες της. Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι μια ξεχωριστή διάγνωση από την εκτίμηση του νοητικού επιπέδου του παιδιού. Για παράδειγμα: ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να έχει μέτριο ή ανώτερο νοητικό δυναμικό ενώ ένα παιδί με οριακό νοητικό δυναμικό μπορεί να φαίνεται στην πράξη ότι έχει μαθησιακές δυσκολίες. Παρόλα τα σχετικά με τις διαγνώσεις όμως, και επειδή η κόρη σας έχει αρχικά διαγνωστεί με μαθητικές δυσκολίες, είναι σημαντικό να μην παραβλέπουμε πόσο πολύ επηρεάζουν τα παιδιά οι δυ...σκολίες στο σχολείο, πόσο διαμορφώνουν μια χαμηλή αυτοεκτίμηση, εσωστρεφή χαρακτήρα ή ακόμα και επιθετικότητα ή παραβατικότητα. Τα παιδιά δηλαδή υποφέρουν εκτός από μαθησιακά και ψυχολογικά καθόλη τη διάρκεια των σχολικών χρόνων.
Τέλος, αναρωτιέστε εάν η κόρη σας βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού. Το λέμε φάσμα διότι πάρα πολλοί άνθρωποι πιθανόν να βρίσκονται στην αρχή του φάσματος χωρίς στην ουσία να επηρεάζεται η ζωή τους. Γενικά, οι άνθρωποι που βρίσκονται στο φάσμα χαρακτηρίζονται από επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές, ρουτίνες όπως τις λέμε οι ειδικοί, έχουν κοινωνικές δυσκολίες, δυσκολίες στην έκφραση και στη ρύθμιση του συναισθήματος και γενικότερες δυσκολίες στην επικοινωνία, στην κατάλληλη χρήση του λόγου και του σώματος. Η αλήθεια είναι ότι τα κορίτσια έχουν χαμηλότερο ποσοστό διάγνωσης σε σχέση με τα αγόρια και ίσως η κόρη σας να έχει "ξεφύγει".
Εάν έχετε ανησυχία καλό θα ήταν να την πάτε για μια νέα διάγνωση σε ένα Κέντρο της περιοχής σας ειδικευμένο στο φάσμα του αυτισμού ή σε ένα παιδοψυχίατρο ή σε παιδίατρο-αναπτυξιολόγο ή και Μονάδα εφήβων και νέων σε ένα νοσοκομείο. Θα σας εξηγήσουν καλύτερα τις δυσκολίες της, θα σας βοηθήσουν να τις καταλάβατε και να οργανώσετε μια σωστότερη αντιμετώπιση που θα ανακουφίσει εσάς και το παιδί.
Διάβασε περισσότερα
Καλησπέρα σας,
Μπορείτε να απευθυνθείτε για παιδοψυχιατρική εκτίμηση είτε σε δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό είτε ιδιωτικό φορέα, προκειμένου να γίνει η αξιολόγηση και να διαπιστωθεί εάν υπάρχει κάτι άλλο εκτός του οριακού νοητικού δυναμικού.
Με εκτίμηση,
Ορέστης Μπάλλας
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας
Οι μαθησιακές δυσκολίες και ο αυτισμός είναι διαφορετικες οντότητες. Εάν παρόλα αυτά αμφιβαλλετε για τη διάγνωση, θα μπορούσατε να ζητήσετε την άποψη ενός παιδοψυχιατρου.
Καλημέρα σας. Δυστυχώς δεν έχω ειδίκευση σε παιδιά. Μπορείτε να απευθυνθείτε σε ένα παιδοψυχολογο ή σε αναπτυξιολογο. Αν χρειάζεστε κάποια σύσταση στη διάθεσή σας.
Τι είναι αυτό που σας προβληματίζει; Η διαγνωση; Ή αν δεν εχει γινει διαφοροδιαγνωση αυτισμου; Εφόσον λετε οτι εχει περασει αξιολόγηση και ειναι σε οριακη νοημοσύνη και εχει μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι απαραίτητο να βρίσκεται και στο φάσμα του αυτισμου. Εαν πηγαίνει ολα αυτα τα χρόνια σε επανα- αξιολογήσεις και επιτροπές ειναι κάτι που θα είχε βρεθεί. Σε κάθε περιπτωση μπορείτε να απευθυνθείτε στο παίδων για εκ νεου αξιολογηση κι εσεις να ακολουθήσετε κάποια συμβουλευτική γονέων για να βοηθηθείτε περεταίρω. Χρειάζετε ειδικός χειροσμός.
Το περιεχόμενο των απαντήσεων είναι αυστηρά ενημερωτικό και δεν πρέπει να θεωρηθεί υποκατάστατο ιατρικής συμβουλευτικής
Βρες απαντήσεις στα θέματα υγείας που σε απασχολούν. Υπόβαλε την ερώτησή σου ανώνυμα και οι ειδικοί μας θα σε βοηθήσουν.
Θα σε ενημερώσουμε με email μόλις απαντήσει κάποιος ειδικός.
Παρουσιάστηκε άγνωστο σφάλμα, αλλά το διορθώνουμε. Παρακαλούμε προσπάθησε ξανά.
Η αναλυτική περιγραφή του ιατρικού σου προβληματισμού
Οι σύντομες και εύστοχες ερωτήσεις, ώστε οι ειδικοί να μπορούν να απαντήσουν όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρα
Οι ονομαστικές αναφορές σε άτομα
Τα αιτήματα τιμών για υπηρεσίες
Η δημοσίευση προσβλητικού ή υβριστικού περιεχομένου
Ελέγχουμε την ερώτηση σου και την στέλνουμε σε ειδικούς του doctoranytime
Αν καταχωρήσεις το email σου, θα σε ενημερώσουμε όταν ένας ειδικός απαντήσει στην ερώτησή σου
Όταν η ερώτησή σου λάβει μια απάντηση, θα την δημοσιεύσουμε στις σχετικές ενότητες του doctoranytime
Ξεκίνα τη βιντεοκλήση με έναν ειδικό μέσα σε 5 λεπτά
Θα σας στείλουμε ένα email όταν απαντήσει κάποιος ειδικός.
Κάνε εγγραφή στο πρόγραμμα Instant Care και απόκτησε πρόσβαση σε απεριόριστα chat με γιατρούς για να καλύψεις τις ιατρικές σου ανάγκες άμεσα.