Η Πετρίνα Ρούσσου είναι Κλινική & Κοινοτική Ψυχολόγος (UEL), Ψυχαναλυτική - Ψυχοδυναμική Ψυχοθεραπεύτρια (ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ.), Προσωπική Ακαδημαϊκή Σύμβουλος, Επόπτρια Φοιτητών Ψυχολογίας και Διδάσκουσα στο τμήμα Ψυχολογίας του Μητροπολιτικού Κολλεγίου (Oxford Brookes University). Διατηρεί το ιδιωτικό της γραφείο στον Πειραιά, Αττικής. Αποτελεί μέλος του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (GMBPsS) και δοκίμιο μέλος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ψυχοθεραπείας (European Association for Psychotherapy- EAP) – Εθνικής Εταιρείας Ψυχοθεραπείας Ελλάδος (ΕΕΨΕ). Έπειτα από τις βασικές της σπουδές, πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στο εξωτερικό νευρολογικό ιατρείο του Ναυτικού Νοσοκομείου Πειραιά και στις ομάδες του Κέντρου Νοητικής Ενδυνάμωσης του νοσοκομείου. Στο πλαίσιο της πρακτικής της, εργάστηκε κατά κύριο λόγο με ασθενείς που έπασχαν από διάφορες μορφές άνοιας, συμμετέχοντας ενεργά σε προγράμματα γνωστικής αποκατάστασης και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης. Ασχολήθηκε με τον σχεδιασμό και την εφαρμογή θεραπευτικών παρεμβάσεων που στόχο είχαν τη βελτίωση της μνήμης, της συγκέντρωσης και των εκτελεστικών λειτουργιών. Συνεργάστηκε στενά με τους επαγγελματίες υγείας του νοσοκομείου, όπως νευρολόγους, ψυχολόγους και εργοθεραπευτές, προκειμένου να εξασφαλιστεί μια πολυδιάστατη και ολιστική προσέγγιση στη φροντίδα των ασθενών. Επιπλέον, συμμετείχε στη διεξαγωγή ομαδικών συνεδριών νοητικής ενδυνάμωσης, όπου οι ασθενείς είχαν την ευκαιρία να εξασκηθούν σε γνωστικές δεξιότητες μέσα από διαδραστικές και δομημένες δραστηριότητες, όπως ασκήσεις προσανατολισμού, λεκτικές και οπτικοχωρικές δοκιμασίες, καθώς και τεχνικές αφήγησης και αναγνώρισης προσωπικών βιωμάτων. Η πρακτική αυτή της παρείχε πολύτιμη εμπειρία στην κλινική διαχείριση των ανοϊκών ασθενών, ενισχύοντας τις δεξιότητές της στην αξιολόγηση, την παρέμβαση και τηδιεπιστημονική συνεργασία στον τομέα της νευροψυχολογίας. Κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής της πορείας, έχει εργαστεί θεραπευτικά με παιδιά, εφήβους, γονείς και ενήλικες κάτι το οποίο την έκανε να έρθει σε επαφή με την ψυχοθεραπευτική διαδικασία από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Η ενασχόλησή της με ποικίλες ηλικιακές ομάδες και διαφορετικά θεραπευτικά αιτήματα της επέτρεψε να κατανοήσει σε βάθος τη δυναμική της θεραπευτικής σχέσης, τις προκλήσεις που αναδύονται σε κάθε στάδιο της ανάπτυξης και την αλληλεπίδραση οικογενειακών και ατομικών παραγόντων στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση. Στην ψυχαναλυτική δουλειά και έχοντας εργαστεί με όλες αυτές τις πληθυσμιακές ομάδες, συνειδητοποίησε βαθύτερα πόσο ποικιλόμορφη είναι η ψυχαναλυτική διαδικασία. Καμία θεραπευτική πορεία δεν είναι ίδια με την άλλη, γιατί κάθε άτομο φέρει τη δική του μοναδική ιστορία. Όμως, μέσα από όλα αυτά, διαμορφώθηκε μια βασική πεποίθηση ότι η θεραπεία είναι ένα ταξίδι ανακάλυψης, μια συνάντηση όπου το ανείπωτο μπορεί να βρει χώρο, να αναδυθεί, να γίνει αντικείμενο σκέψης και νοήματος.
Ως Προσωπική Ακαδημαϊκή Σύμβουλος, Επόπτρια Φοιτητών Ψυχολογίας και Διδάσκουσα στο τμήμα Ψυχολογίας του Μητροπολιτικού Κολλεγίου (Oxford Brookes University), έχει αναπτύξει μια πολυδιάστατη εκπαιδευτική εμπειρία που συνδυάζει τη διδασκαλία και την εποπτεία φοιτητών σε διάφορα στάδια της ακαδημαϊκής και επαγγελματικής τους ανάπτυξης. Στο ρόλο της ως διδάσκουσα, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος που προάγει τη βαθιά κατανόηση των ψυχολογικών θεωριών και μεθοδολογιών, ενώ ταυτόχρονα ενθαρρύνει τη σκέψη πέρα από τα αυστηρά όρια της ακαδημαϊκής γνώσης. Στόχος της είναι η καλλιέργεια κριτικής σκέψης, η ανάπτυξη της ικανότητας σύνδεσης θεωρίας και κλινικής πράξης και η ενίσχυση της επιστημονικής περιέργειας των φοιτητών. Ως προσωπική ακαδημαϊκή σύμβουλος, υποστηρίζει τους φοιτητές τόσο στην ακαδημαϊκή τους πορεία όσο και στην προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη. Βοηθά και ενθαρρύνει τους φοιτητές να διαχειριστούν τις προκλήσεις της πανεπιστημιακής ζωής, να βρουν τον προσωπικό τους ακαδημαϊκό προσανατολισμό και να χτίσουν τις βάσεις για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία στην ψυχολογία. Παράλληλα, ως επόπτρια φοιτητών ψυχολογίας, καθοδηγεί και εποπτεύει τις ερευνητικές και πρακτικές τους εργασίες, ενισχύοντας την ικανότητά τους να εφαρμόζουν την ψυχολογική γνώση σε πραγματικά ερευνητικά και κλινικά πλαίσια. Η προσέγγισή της στην εποπτεία είναι υποστηρικτική αλλά και απαιτητική, με έμφαση στην αυτονομία, την υπευθυνότητα και τη βαθύτερη κατανόηση της επιστημονικής διαδικασίας. Αυτοί οι ρόλοι της έχουν προσφέρει μια σφαιρική οπτική στη διδασκαλία και τη μαθησιακή διαδικασία, καθώς και τη δυνατότητα να βάλει το δικό της λιθαράκι στις μελλοντικές γενιές επαγγελματιών ψυχολόγων, ενθαρρύνοντάς τους να προσεγγίζουν την επιστήμη με ενσυναίσθηση, επιστημονική ακεραιότητα και συνεχή διάθεση για αναζήτηση και εξέλιξη. Παρέχει τις υπηρεσίες της δια ζώσης και μέσω διαδικτύου προσφέροντας ατομικές συνεδρίες ψυχοθεραπείας.