Καλησπέρα σας, Ο γιος μου μόλις έγινε 3 ετών και αντιμετωπίζει πρόβλημα προσαρμογής στον παιδικό σταθμό. Η δυσκολία προσαρμογής ξεκίνησε ήδη από την περσινή χρονιά κατά την οποία παρακολούθησε το πρόγραμμα του σταθμού από τον Απρίλιο έως τον Ιούλιο, βιώνοντας άγχος αποχωρισμού με αποτέλεσμα να μην μπορεί να παραμείνει στον σταθμό για περισσότερες από 2-3 ώρες. Φέτος αρχικά φάνηκε να προσαρμόζεται γρήγορα, παρουσιάζοντας μεγάλη αλλαγή συμπεριφοράς σε σημείο που οι δασκάλες του να απορούν με το πόσο ατίθασος έχει γίνει. Μετά από ασθένεια που τον κράτησε εκτός του σταθμού για τέσσερεις ημέρες επέστρεψε αυτή την εβδομάδα με πολύ μεγάλη δυσκολία και πολλά κλάματα. Η συμπεριφορά του είναι και πάλι ίδια με την περσινή. Ζητάει τη μαμά του, κλαίει, δεν κοινωνικοποιείται και προσπαθεί να μένει δίπλα στις δασκάλες του. Ως αιτία μου έχει αναφέρει ότι φοβάται τα παιδιά ή ότι τα παιδιά είναι πολλά. Από όσο με έχουν ενημερώσει από το σχολείο δεν έχει συμβεί κάποιο περιστατικό που να δικαιολογεί τις φοβίες του. Η δική τους εκτίμηση είναι ότι χρειάζεται να βρεθεί σε ολιγομελές τμήμα (έναντι του τμήματος των 20-22 μαθητών που βρίσκεται τώρα) λύση που δυστυχώς δεν υπάρχει στις επιλογές μας. Να αναφέρω ότι ξεκίνησε να μιλάει με πιο αναπτυγμένο και ευρύ λεξιλόγιο πριν δυο μήνες αλλά ο λόγος του εξακολουθεί να είναι δυσνόητος και εκτός τυπικής ανάπτυξης. Θεωρείτε πως θα ήταν πιο ωφέλιμο για τον ίδιο να σταματήσει τον παιδικό σταθμό και να πάει την επόμενη χρονιά κατευθείαν στο προνήπιο; Επίσης, θα ήθελα να ρωτήσω εάν οι συνεδρίες με έναν/μία παιδοψυχολόγο θα ήταν βοηθητικές για την περίπτωσή μας. Σας ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο σας.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα σας αντιλαμβανόμαστε πως έχετε άμεση ανάγκη τουλάχιστον προς το παρόν για Συμβουλευτική Γονέων. Μην το αμελήσετε. Έπειτα είναι αναγκαίο να απευθυνθείτε επίσης άμεσα σε ιατρική ειδικότητα (Παιδοψυχίατρος ή Αναπτυξιολόγος), για να αποσαφηνιστούν πλήρως τα κλινικά αίτια της εικόνας αυτής του παιδιού.
Λογοθεραπευτής
Κορωπί
Καλησπέρα σας. Το ζήτημα που περιγράφετε είναι συνηθισμένο σε παιδιά αυτής της ηλικίας, καθώς η μετάβαση στον παιδικό σταθμό μπορεί να προκαλέσει άγχος αποχωρισμού, και η ασθένεια ή αλλαγές στη ρουτίνα μπορεί να επιδεινώσουν την κατάσταση. Η ηλικία των τριών ετών είναι μια περίοδος όπου τα παιδιά αναπτύσσουν την κοινωνική τους αντίληψη και το άγχος σε νέες καταστάσεις, όπως ο παιδικός σταθμός, είναι φυσιολογικό.
Όσον αφορά τη δυσκολία προσαρμογής και τον φόβο για τα άλλα παιδιά, είναι πιθανό το παιδί σας να αισθάνεται κατακλυσμένο από τον μεγάλο αριθμό παιδιών και το νέο περιβάλλον. Ένα πιο μικρό, ολιγομελές τμήμα μπορεί να είναι βοη...θητικό, αλλά αφού αυτή η επιλογή δεν είναι εφικτή, η στήριξη από τις δασκάλες και σταδιακή προσαρμογή είναι κλειδιά.
Το γεγονός ότι ξεκίνησε να μιλάει πιο πρόσφατα με πιο αναπτυγμένο λεξιλόγιο είναι θετικό, αλλά η δυσκολία στον λόγο μπορεί να είναι ακόμα μια πηγή άγχους, καθώς το παιδί σας μπορεί να μην αισθάνεται ότι μπορεί να εκφραστεί αποτελεσματικά ή να γίνει κατανοητό. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει συνεργασία με ειδικούς λογοθεραπευτές για την περαιτέρω ανάπτυξη της ομιλίας του.
Όσον αφορά το αν θα πρέπει να σταματήσει τον παιδικό σταθμό και να πάει κατευθείαν στο προνήπιο την επόμενη χρονιά, αυτό εξαρτάται από το πώς αντιδρά το παιδί στη στήριξη που του προσφέρεται τώρα. Εάν το άγχος του συνεχίζεται παρά την υποστήριξη, μια προσωρινή παύση μπορεί να είναι μια επιλογή, αλλά καλό θα ήταν να το συζητήσετε με τον παιδίατρό σας και έναν παιδοψυχολόγο.
Οι συνεδρίες με έναν παιδοψυχολόγο θα μπορούσαν να βοηθήσουν το παιδί σας να διαχειριστεί το άγχος αποχωρισμού, να αναπτύξει στρατηγικές για την κοινωνικοποίηση και να αντιμετωπίσει τους φόβους του. Είναι σημαντικό να δώσετε χρόνο στο παιδί σας και να το υποστηρίξετε μέσα από αυτές τις προκλήσεις, ενώ η υποστήριξη από ειδικούς θα διευκολύνει την προσαρμογή του σε κοινωνικά και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
Διάβασε περισσότερα
Λογοθεραπευτής
Θεσσαλονίκη
Καλησπέρα σας
Θα σας πρότεινα να μην σταματήσετε τον παιδικό σταθμό θα τον βοηθήσει τόσο κοινωνικά όσο και επικοινωνιακά . Έχετε ρωτήσει στον παιδικό εάν έχει συμβεί κάτι ; Και με ποιο τρόπο γίνεται η προσαρμογή ; Μήπως κάτι τον ενοχλεί τον μικρούλη ;
Καλησπέρα! Να χαίρεστε το αγοράκι σας! καταρχήν συγχαρητήρια για την προσπάθεια που κάνατε εσείς και 'ο θησαυρός σας" πέρυσι να συνεχίσετε τη φοίτηση του στον παιδικό σταθμό, παρόλο το άγχος του αποχωρισμού που βίωνε ο μικρούλης και που είναι φυσιολογικό, σύμφωνα με την ηλικία του και το γεγονός του πρώτου αποχωρισμού. Είπατε ότι με την έναρξη της φετινής χρονιάς , φάνηκε να προσαρμόζεται γρήγορα, δεν εκδήλωσε άγχος , οπότε ένιωσε άνετα στον παιδικό σταθμό, φαντάζομαι ένιωσε "ο εαυτός του" και τότε οι δασκάλες παρατήρησαν ότι ήταν ατίθασος. Σας είπαν για παράδειγμα ότι είδαν ένα άλλο παιδί αρκετά ζωηρό;; Μετά από την ασθένε...ια, επέστρεψε στο σχολείο εκφράζοντας πάλι συναισθηματική ανησυχία , όπως κλάματα, η οποία ανακουφίζεται με το να μένει κοντά στα ενήλικα πρόσωπα όπως είναι οι δασκάλες. Για όλους αυτούς τους λόγους που αναφέρατε σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να συσταθεί η διακοπή της φοίτησης του στο προσχολικό πλαίσιο. Τουναντίον , η προσπάθεια του εκπαιδευτικού προσωπικού οφείλει να ενισχύσει την συμμετοχή του, διευκολύνοντας τη σταδιακή κοινωνικοποιήση , ίσως δημιουργώντας και εμπλέκοντας τον οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί σε μικρές ομάδες συνεργασίας και σταδιακά να γίνει η συμπερίληψη του στο σύνολο. Συνήθως, υπάρχει μια άμυνα από τους εκπαιδευτικούς , γιατί η εκπαιδευτική πολιτική ενισχύει την ενσωμάτωση και λιγότερο την ουσιαστική ένταξη και ίσως προκύπτει και το θέμα ότι δεν επαρκεί ο αριθμός του ήδη διαθέσιμου εκπαιδευτικού προσωπικού για τέτοιες δράσεις . Είναι σημαντικό το παιδάκι σας να αποκτήσει μια "ιστορίας επιτυχίας" στο πρώτο του σχολικό πλαίσιο . Αυτή η επιτυχία συνιστάται ότι δεν παρατείνεται η έναρξη της σχολικής χρονιάς μέχρι να μεγαλώσει, δηλαδή την επόμενη χρονιά, αλλά από την παρούσα χρονιά μπαίνουν οι βάσεις της επιτυχίας. Σίγουρα , χρειάζεται υποστήριξη . Μια πρώτη υποστήριξη αφορά το ατομικό επίπεδο . Μιλήσατε για την γλωσσική καθυστέρηση του παιδιού σας, (ανάπτυξη λεξιλογίου πριν δυο μήνες) και οι δασκάλες είπαν ότι είναι ατίθασος, την περίοδο που ήταν καλύτερα προσαρμοσμένος. Αυτά τα στοιχεία με οδήγησαν να σκεφτώ ότι είναι χρησιμη μια λογοθεραπευτική και εργοθεραπευτική αξιολόγηση, περισσότερο από τη παιδοψυχολογική εκτίμηση σε πρώτη φάση. Αν είναι αναγκαία η υποστήριξη της γλωσσικής, γνωστικής ανάπτυξης, της αδρής -λέπτης κινητικοτητας και αισθητηριακής επεξεργασίας κ.α., που θα διευκολύνουν την ωρίμανση του παιδιού , καθώς και την επικοινωνιακή του πρόθεση και διαλεκτικότητα, τότε αυτή η αλλαγή θα απεικονιστεί στον πρώτο σχολικό πλαίσιο και το παιδί θα νιώσει ενδυναμωμένο ,έχοντας το βοηθήσει να ελλατωθούν το κατά δύναμη τα φυσικά ή προσωπικα εμπόδια. Το μεσαίο επίπεδο υποστήριξης αφορά την προσπάθεια του σχολικού πλαισίου και των εκπαιδευτικών να "εργαστούν" για το καλύτερο συμφέρον του παιδιού για την ενίσχυση της προσαρμογής και κοινωνικοποίησης λαμβάνοντας υπόψη ότι το κάθε παιδί έχει ένα διαφορετικό προφίλ ιδιοσυγκρασιακό και μαθησιακό. Δυστυχώς στην πράξη διαμορφώνεται μια κυρίαρχή εκπαιδευτική κουλτούρα που μεταβιβάζει την ευθύνη στην οικογένεια και στο παιδί. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για όποια διευκρίνηση. Θα χαρούμε να βοηθήσουμε! Διάβασε περισσότερα
Καλησπέρα σας. Σύμφωνα με τα λεγόμενα σας, φαίνεται ότι ο γιος σας χρειάζεται περισσότερο χρόνο προσαρμογής στο σχολείο, το γεγονός ότι άλλαξε η συμπεριφορά του μετά από την ασθένεια του είναι σύνηθες σε αυτές τις ηλικίες, χρειάζεται χρόνο και θα επανέλθει. Δεν θεωρώ ωφελιμο να σταματήσει το σχολείο διότι το σχολείο θα τον βοηθήσει να αναπτύξει τις επικοινωνίακες και κοινωνικές του δεξιότητες. Εφόσον αναφέρεται ότι ο λόγος του είναι εκτός τυπικής ανάπτυξης καλό θα είναι να απευθυνθείτε σε λογοθεραπευτη για να τον αξιολογήσει και να σας συστήσει αν χρειάζεται παρέμβαση. Αναφορικά με τις συνεδριες με παιδοψυχολογο, σε αυτή την ηλικία και με αυτ...ού του είδους τις δυσκολίες θα ήταν πιο ωφέλιμο να πραγματοποιησετε οι γονείς συνεδρίες συμβουλευτικης με την ψυχολόγο για να βοηθηθείτε στην διαχείριση των συμπεριφορών του παιδιου. Στην διάθεσή σας, Χαΐρη Ειρηνη. Λογοθεραπευτρια-Επιστημονικη υπεύθυνη του κέντρου Λογος&Εκφραση στην Καισαριανή. Διάβασε περισσότερα
Kαλησπέρα σας! Καλό θα ήταν να γίνει μία αξιολόγηση απο λογοθεραπευτή ή εργοθεραπευτή για τυχόν δυσκολίες στο λόγο και την συμπεριφορά του και στη συνέχεια με κάποιον παιδοψυχολόγο. Ο ιδανικός να απευθυνθείτε για πλήρη διάγνωση του μικρού για θέματα ανάπτυξης είναι ο παιδίατρος - αναπτυξιολόγος. Επίσης αν κάποιος δεν αξιολογήσει τον μικρό δεν θα μπορέσει να σας δώσει τις κατάλληλες συμβουλές. Για οποιαδήποτε άλλη διευκρίνιση στη διάθεση σας. Σας ευχαριστώ πολύ!
Η κατάσταση που περιγράφετε είναι αρκετά συχνή σε παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Το άγχος αποχωρισμού είναι μια αναπτυξιακή φάση που μπορεί να εκδηλωθεί με διακυμάνσεις, και η πρόοδος συχνά δεν είναι γραμμική.
Παράλληλα, οι αλλαγές στη ρουτίνα, όπως η απουσία λόγω ασθένειας, μπορούν να ενισχύσουν την ανασφάλεια του παιδιού, επαναφέροντας προηγούμενες αντιδράσεις.
Ο γιος σας φαίνεται να βιώνει άγχος αποχωρισμού, το οποίο είναι απόλυτα φυσιολογικό για την ηλικία του. Τα παιδιά συχνά αναζητούν την παρουσία ενός ασφαλούς προσώπου, όπως της μητέρας ή της δασκάλας, όταν αισθάνονται ανασφάλεια. Η παρατήρηση ότι το παιδί φοβάται τα πολ...λά παιδιά μπορεί να σχετίζεται με την υπερβολική διέγερση που προκύπτει σε ένα πολυπληθές περιβάλλον, καθώς τα παιδιά σε αυτή την ηλικία αναπτύσσουν ακόμα τις δεξιότητές τους στην κοινωνικοποίηση και τη διαχείριση έντονων ερεθισμάτων.
Αναφέρετε ότι η γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού είναι εκτός τυπικής ανάπτυξης, γεγονός που μπορεί να συμβάλλει στο άγχος του. Εάν το παιδί δυσκολεύεται να εκφράσει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του, αυτό μπορεί να ενισχύει τους φόβους και τις ανασφάλειές του.
Η δασκάλα σας πρότεινε να βρίσκεται το παιδί σε ολιγομελές τμήμα, κάτι που θα μπορούσε να βοηθήσει με την προσαρμογή του, καθώς λιγότερα παιδιά σημαίνουν λιγότερα ερεθίσματα, και μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας. Δυστυχώς, εάν δεν υπάρχει αυτή η επιλογή, είναι σημαντικό να δουλέψετε πάνω στην ενίσχυση των δεξιοτήτων προσαρμογής του παιδιού σε μεγαλύτερο περιβάλλον, υποστηρίζοντας την αυτοπεποίθησή του.
Η απόφαση για τη συνέχιση ή την παύση της παρακολούθησης του παιδικού σταθμού είναι σύνθετη και εξαρτάται από τις αντιδράσεις του παιδιού, την εξέλιξη της κατάστασης και τις προσωπικές σας δυνατότητες. Η συνέχιση μπορεί να είναι ευεργετική, καθώς του δίνει την ευκαιρία να αναπτύξει τις δεξιότητες κοινωνικοποίησης και να συνηθίσει σταδιακά το νέο περιβάλλον. Παρόλα αυτά, αν το άγχος αποχωρισμού και οι αντιδράσεις του παιδιού δεν δείχνουν σημάδια βελτίωσης, ίσως χρειαστεί να εξετάσετε εναλλακτικές λύσεις, όπως τη μείωση των ωρών παραμονής.
Η συμβουλή ενός παιδοψυχολόγου θα μπορούσε να είναι εξαιρετικά βοηθητική στην περίπτωση αυτή. Ο ειδικός θα μπορέσει να αξιολογήσει το άγχος αποχωρισμού και την κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού και να σας προτείνει εξατομικευμένες στρατηγικές για την υποστήριξη της προσαρμογής του. Επίσης, θα μπορέσει να αξιολογήσει την ανάπτυξη του λόγου του παιδιού και να σας παραπέμψει, αν χρειαστεί, σε λογοθεραπευτική παρέμβαση.
Συνοψίζοντας, προτείνεται η συνέχιση της παρακολούθησης του παιδικού σταθμού με παράλληλη υποστήριξη από παιδοψυχολόγο, ο οποίος θα βοηθήσει το παιδί να επεξεργαστεί τους φόβους του και θα σας καθοδηγήσει σε πρακτικές τεχνικές διαχείρισης του άγχους του παιδιού.
Σας ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη σας και εύχομαι καλή επιτυχία στη διαχείριση αυτής της κατάστασης.
Διάβασε περισσότερα
Το περιεχόμενο των απαντήσεων είναι αυστηρά ενημερωτικό και δεν πρέπει να θεωρηθεί υποκατάστατο ιατρικής συμβουλευτικής
Βρες απαντήσεις στα θέματα υγείας που σε απασχολούν. Υπόβαλε την ερώτησή σου ανώνυμα και οι ειδικοί μας θα σε βοηθήσουν.
Θα σε ενημερώσουμε με email μόλις απαντήσει κάποιος ειδικός.
Παρουσιάστηκε άγνωστο σφάλμα, αλλά το διορθώνουμε. Παρακαλούμε προσπάθησε ξανά.
Η αναλυτική περιγραφή του ιατρικού σου προβληματισμού
Οι σύντομες και εύστοχες ερωτήσεις, ώστε οι ειδικοί να μπορούν να απαντήσουν όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρα
Οι ονομαστικές αναφορές σε άτομα
Τα αιτήματα τιμών για υπηρεσίες
Η δημοσίευση προσβλητικού ή υβριστικού περιεχομένου
Ελέγχουμε την ερώτηση σου και την στέλνουμε σε ειδικούς του doctoranytime
Αν καταχωρήσεις το email σου, θα σε ενημερώσουμε όταν ένας ειδικός απαντήσει στην ερώτησή σου
Όταν η ερώτησή σου λάβει μια απάντηση, θα την δημοσιεύσουμε στις σχετικές ενότητες του doctoranytime
Ξεκίνα τη βιντεοκλήση με έναν ειδικό μέσα σε 5 λεπτά
Θα σας στείλουμε ένα email όταν απαντήσει κάποιος ειδικός.
Κάνε εγγραφή στο πρόγραμμα Instant Care και απόκτησε πρόσβαση σε απεριόριστα chat με γιατρούς για να καλύψεις τις ιατρικές σου ανάγκες άμεσα.