Το παιδί μου από πέρυσι την άνοιξη που ήταν στην πρώτη γυμνασίου όταν την έβαζαν δύο από τους καθηγητές της να διαβάσει μέσα στην τάξη ενώ ξεκινούσε καλά μόλις διάβαζε δύο τρεις σειρές την έπιανε ταχυπαλμια, δεν μπορούσε να αναπνεύσει, είχε εφίδρωση με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συνεχίσει. Δυστυχώς αυτό το πάθαινε συνέχεια σε αυτούς τους δύο καθηγητές. Φέτος στην δεύτερα γυμνασίου με τον φόβο μήπως το ξαναπάθει αρνείται να διαβάσει μέσα στην τάξη και στους άλλους καθηγητές. Έχει συνέχεια αυτή την προκατάληψη. Πώς μπορεί να το ξεπεράσει όλο αυτό;
Το ζήτημα που περιγράφετε φαίνεται να σχετίζεται με άγχος απόδοσης, που είναι συχνό φαινόμενο σε μαθητές, ειδικά όταν καλούνται να διαβάσουν ή να μιλήσουν μπροστά σε άλλους. Τα συμπτώματα που περιγράφετε – ταχυπαλμία, δυσκολία στην αναπνοή, εφίδρωση – είναι κλασικά σημάδια άγχους ή πανικού, τα οποία μπορεί να γίνονται πιο έντονα όταν υπάρχει φόβος αποτυχίας ή κριτικής.
Η κατάσταση έχει πιθανότατα ενισχυθεί από την επαναλαμβανόμενη εμπειρία με τους συγκεκριμένους καθηγητές, δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο άγχους. Ο φόβος ότι μπορεί να ξανασυμβεί, ακόμη και με άλλους καθηγητές, είναι μια τυπική αντίδραση σε τέτοιες καταστάσεις.
...>Για να βοηθήσετε το παιδί σας να ξεπεράσει αυτό το άγχος, μπορείτε να εξετάσετε τα εξής:
1.Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης: Συζητήστε με το παιδί σας για το τι ακριβώς την αγχώνει στη διαδικασία της ανάγνωσης μπροστά σε άλλους και ενισχύστε την αυτοπεποίθησή της μέσω θετικής ενθάρρυνσης. Αναγνωρίστε και επιβραβεύστε τις μικρές της επιτυχίες.
2. Αναπνευστικές ασκήσεις και τεχνικές χαλάρωσης: Η εκμάθηση τεχνικών αναπνοής και χαλάρωσης, όπως η βαθιά αναπνοή και η προοδευτική μυϊκή χαλάρωση, μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του άγχους τη στιγμή που το αισθάνεται.
3.Σταδιακή έκθεση: Η σταδιακή έκθεση σε αυτό που την αγχώνει μπορεί να βοηθήσει να το ξεπεράσει. Μπορεί να ξεκινήσει να διαβάζει μικρά αποσπάσματα μπροστά σε μικρό κοινό (ίσως μόνο με εσάς ή μερικούς φίλους) και να αυξάνει σταδιακά το βαθμό δυσκολίας, ώστε να αισθάνεται πιο άνετα να το κάνει μπροστά σε μεγαλύτερο κοινό.
4. **Συζήτηση με τους καθηγητές**: Μια ανοιχτή επικοινωνία με τους καθηγητές της μπορεί να είναι χρήσιμη. Εξηγήστε τους το πρόβλημα και ζητήστε τη συνεργασία τους για να δημιουργήσουν ένα πιο υποστηρικτικό περιβάλλον, ίσως αρχικά αποφεύγοντας να την πιέζουν να διαβάζει μπροστά σε όλη την τάξη.
5. Συμβουλευτική ή ψυχολογική υποστήριξη: Εάν το άγχος της είναι έντονο και επηρεάζει την καθημερινότητά της, μπορεί να είναι χρήσιμο να συζητήσετε το θέμα με έναν παιδοψυχολόγο ή σύμβουλο ψυχικής υγείας. Αυτός ο ειδικός θα μπορούσε να βοηθήσει το παιδί να αναπτύξει στρατηγικές διαχείρισης του άγχους και να χτίσει την ανθεκτικότητά του.
Η στήριξή σας σε αυτή τη διαδικασία είναι πολύτιμη. Με την κατάλληλη προσέγγιση και υποστήριξη, το παιδί σας μπορεί να ξεπεράσει αυτό το εμπόδιο και να ξαναβρεί την άνεση και αυτοπεποίθησή της στην τάξη.
Read more
Speech therapist
Thessaloniki
Καλησπέρα σας !!
Θα ήταν ωφέλιμο για το παιδί να επισκεφτείτε έναν παιδοψυχολόγο .
Χαίρεται! Καλό θα ήταν να γίνει αξιολόγηση απο ειδικό παιδαγωγό είτε για πιθανές μαθησιακές δυσκολίες είτε απο ψυχολόγο για διαχείριση άγχους. Σας ευχαριστώ!
Ίσως το αίτιο να ειναι βαθύτερο όποτε Καλο θα ήταν να συμβουλευτείτε ένα ψυχολογο, ο οποίος θα πάρει πληροφορίες απο εσας και ίσως να χρειαστεί να κανει το παιδί κάποιες συναντήσεις μαζί του ώστε να τον βοηθήσει να ξεπεράσει αυτο τον φόβο
Αυτό που περιγράφετε είναι μια κατάσταση που φαίνεται να σχετίζεται με το άγχος, πιθανότατα με στοιχεία που μοιάζουν με κρίσεις πανικού. Η κόρη σας, καθώς ξεκινά να διαβάζει στην τάξη, φαίνεται να νιώθει έντονο άγχος, το οποίο οδηγεί σε σωματικές αντιδράσεις όπως ταχυπαλμία, δυσκολία στην αναπνοή και εφίδρωση. Αυτές οι αντιδράσεις δημιουργούν έναν φαύλο κύκλο, όπου η ανησυχία για το τι θα συμβεί την επόμενη φορά επιδεινώνει τα συμπτώματα.
Για να μπορέσει να ξεπεράσει αυτό το πρόβλημα, είναι σημαντικό να λάβει στήριξη και να μάθει στρατηγικές διαχείρισης άγχους. Ακολουθούν μερικά βήματα που μπορεί να είναι χρήσιμα:
1. Κατανό...ηση και αναγνώριση του άγχους: Είναι σημαντικό η κόρη σας να κατανοήσει ότι αυτό που βιώνει είναι μια αντίδραση άγχους και όχι κάτι που δεν μπορεί να ελέγξει. Συζητήστε μαζί της για το πώς το άγχος μπορεί να προκαλέσει σωματικές αντιδράσεις, αλλά και πώς αυτές οι αντιδράσεις δεν είναι επικίνδυνες.
2. Ανάπτυξη τεχνικών χαλάρωσης: Η εκμάθηση τεχνικών χαλάρωσης, όπως βαθιές αναπνοές, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των σωματικών συμπτωμάτων του άγχους. Όταν αρχίζει να νιώθει ταχυπαλμία ή δυσκολία στην αναπνοή, μπορεί να χρησιμοποιεί αυτές τις τεχνικές για να επαναφέρει τον έλεγχο.
3. Σταδιακή έκθεση: Αντί να αποφεύγει τελείως το διάβασμα στην τάξη, είναι σημαντικό να προσπαθήσει σταδιακά να εκτίθεται σε αυτό με ασφαλή και ελεγχόμενο τρόπο. Αυτό μπορεί να ξεκινήσει με το να διαβάζει μπροστά σε έναν μικρό αριθμό φίλων ή ακόμα και με την οικογένεια, αυξάνοντας σταδιακά τη δυσκολία.
4. Συνεργασία με τους καθηγητές: Είναι σημαντικό να ενημερώσετε τους καθηγητές της για την κατάσταση, ώστε να μπορέσουν να της προσφέρουν υποστήριξη χωρίς να την πιέζουν. Για παράδειγμα, μπορούν να της δώσουν την επιλογή να διαβάζει σε μικρές ομάδες ή ακόμα και ατομικά.
5. Εργασία με ψυχολόγο: Η επεξεργασία του άγχους με τη βοήθεια ενός ειδικού μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική. Ένας ψυχολόγος μπορεί να δουλέψει μαζί της για να αντιμετωπίσει τους φόβους της και να αναπτύξει στρατηγικές διαχείρισης των συμπτωμάτων.
Είναι σημαντικό να καταλάβει ότι αυτό που βιώνει είναι διαχειρίσιμο και ότι δεν είναι μόνη της σε αυτή τη διαδικασία. Με την κατάλληλη υποστήριξη, μπορεί σταδιακά να ξεπεράσει τον φόβο της και να νιώσει άνετα να διαβάζει ξανά στην τάξη.
Read more
Καλησπέρα σας ! Αντιλαμβάνομαι πόσο δυσάρεστο συναίσθημα βίωσε η κόρη σας στην πρώτη εμπειρία κατά την Α τάξη Γυμνασίου , όταν έπρεπε να εκτεθεί διαβάζοντας μπροστά στο σύνολο των συμμαθητών της, που πιθανώς ήταν καινούριοι συμμαθητές, δεδομένο ότι άλλαξε βαθμίδα και των καθηγητών της. Παίρνοντας ως δεδομένο ότι δεν έχει κάποια δυσκολία στην αποκωδικοποιηση - ανάγνωση, που της φέρνει αμηχανία να διαβάζει με ταχύτητα και σωστά, αυτό που ακούω από εσάς, αν σας πρόσεξα καλά, είναι ο φόβος και αν μπορούσαμε να πούμε ένας πανικός κατά την έκθεση της σε ένα κοινό , σε μια ομάδα και μια γενίκευση του φόβου ακόμα και αν είναι διαφορετικά τα άτομα που... απαρτίζουν την ομάδα, όπως τα διαφορετικά πρόσωπα των καθηγητών στη Β Γυμνασίου . Συζητείστε μαζί της το ενδεχόμενο αν ενδιαφέρεται η κόρη σας να μιλήσει για αυτά τα συναισθήματα με έναν/ μια ψυχολόγο και αν νιώσει εμπιστοσύνη να " δουλέψει" μαζί του /της, ώστε να καταλάβει τι είναι αυτό που της προκαλεί της ίδιας τα συναισθήματα αυτά και πως θα τα διαχειριστεί- απόκτηση προσαρμοστικών δεξιοτήτων στο βέλτιστο βαθμό. Η ψυχολόγος του κέντρου μας είναι έμπειρη στους έφηβους και στις δυσκολίες που αναδύονται σε αυτήν την ηλικία. Μη διστάσετε να ζητήσετε πληροφορίες ή διευκρινήσεις. Read more
The content of the answers is strictly informative and should not be considered a substitute for medical advice
Get answers to your health concerns. Submit your question anonymously and our specialists will help.
We’ll email you when a specialist replies.
An unexpected error occurred but we’re working on it. Please try again.
Provide details about your health concerns
Be short and to the point so specialists can give you a clear answer
Refer to people by name
Request price for services
Post offensive or abusive content
We moderate your questions and send them to doctoranytime specialists
If you enter your email, we’ll notify you when a specialist answers your question
Once your question receives an answer, we’ll post it in the related doctoranytime sections
Start a Video Consultation with a health specialist within 5 minutes
Get instant expert guidance for your medical concerns now!
We’ll send you an email when a specialist responds.