This question and its answers are only available in Greek

  • Συμβουλευτική γονέων και παιδιών
  • Submitted on 29/10/2024

Πώς να διαχειριστούμε ζωηρό παιδί 3 ετών που δεν υπακούει στο σπίτι;

Καλημερα . Αγορακι 3 ετων πολυ ζωηρο . Στο σχολειο ειναι πολυ καλος οπως μας λεει η δυσκαλα αλλα στο σπιτι οταν ερχεται η κατασταση ειναι εκτος ελεγχου απο τοτε που αρχισε σχολειο . δεν καθεται λεπτο δεν αφηνει την μαμα σε ησυχια δεν ακουει κανεναν ειναι σε μια διαρκη ενταση .πως μπορουμε να το διαχειριστουμε μεχρι στιγμης δεν πιανει τιποτα ουτε μαλωμα ουτε τιμωρια. Ευχαριστω

10 specialists answered

  • Καλημέρα. Για ένα παιδί τριών ετών, η αλλαγή στη ρουτίνα με την έναρξη του σχολείου μπορεί να είναι πολύ σημαντική και να επηρεάζει τη συμπεριφορά του, ειδικά στο σπίτι όπου νιώθει πιο ελεύθερο να εκφράσει τα συναισθήματά του! Κάποιοι τρόποι που θα βοηθήσουν είναι:
    1) Διατήρηση σταθερής ρουτίνας: Τα παιδιά αυτής της ηλικίας ευδοκιμούν με τη σταθερότητα και τη ρουτίνα. Οπότε, μια καθορισμένη ρουτίνα μετά το σχολείο μπορεί να τον βοηθήσει να νιώθει ασφάλεια και να ηρεμεί. Για παράδειγμα, μπορεί να είναι βοηθητικό να έχετε ένα χαλαρωτικό σνακ, λίγο χρόνο για παιχνίδι, και μετά δραστηριότητες πιο ήσυχες πριν τον ύπνο.
    2) Προσφορά δομημένω
    ... Read more

    Γατίδου Μαρία, Τσικάκη Αναστασία

    Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

    Thessaloniki

  • Απευθυνθείτε παρακαλώ σε ειδικό παιδοψυχολόγο ή παιδοψυχίατρο. Πιθανόν το περιβάλλον του σχολείου να αγχώνει το παιδί. Μιλήστε με ειδικούς, ώστε να σας συμβουλέψουν για το πως θα βοηθήσετε το παιδί να εκφράσει το τι του συμβαίνει και να δράσετε κατάλληλα.

    Apotsos Panagiotis

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής - Kλινικός ΨυχοΣεξολόγος

    Kypseli

  • Καλημέρα σας.
    Η συμπεριφορά που περιγράφετε στο παιδί σας, ηλικίας τριών ετών, αποτελεί ένα αρκετά συχνό φαινόμενο σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, ειδικά κατά την περίοδο προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον. Το γεγονός ότι το παιδί παρουσιάζει υψηλή δραστηριότητα στο σπίτι, ενώ επιδεικνύει καλή συμπεριφορά στο σχολείο, είναι πιθανό να συνδέεται με τη διαδικασία αποφόρτισης από την ένταση και τις απαιτήσεις της σχολικής ημέρας.
    Η αυξημένη ζωηρότητα και η αναζήτηση προσοχής είναι συχνά τρόποι με τους οποίους ένα παιδί της συγκεκριμένης ηλικίας εκφράζει την ανάγκη του για συναισθηματική στήριξη και καθοδήγηση. Η προσέγγιση της τιμωρίας ή τ
    ... Read more

    Ζαχαράτου Στέλλα

    Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια MSc

    Naxos

  • Καλησπέρα σας, θα σας βοηθούσε να ξεκινούσατε συμβουλευτική γονέων, ώστε να συζητάτε με την παιδοψυχολόγο αποτελεσματικούς τρόπους διαχείρησης των συναισθημάτων και συμπεριφορών του παιδιού σας ώστε να δημιουργήσετε μια υγιή σχέση με το παιδί σας συμβάλλοντας έτσι και στην υγιή ψυχοσυναισθηματική του ανάπτυξη. Στην διάθεσή σας, οι παιδοψυχολόγοι του κέντρου Λόγος&Έκφραση στην Καισαριανή.

    Λόγος & Έκφραση

    Child psychologist

    Kesariani

  • Καταλαβαίνω πόσο δύσκολη μπορεί να είναι αυτή η φάση με ένα δραστήριο και ζωηρό παιδί. Τα παιδιά αυτής της ηλικίας συχνά έχουν έντονη ενέργεια, ειδικά όταν νιώθουν ασφαλή στο περιβάλλον του σπιτιού και αφήνονται ελεύθερα να εκφραστούν. Από την άλλη, η συμπεριφορά του μικρού σας μπορεί να αποτελεί τρόπο έκφρασης τυχόν εντάσεων που βιώνει γύρω του. Τα παιδιά "καθρεφτίζουν" συχνά την ενέργεια της οικογένειας και είναι πιθανό να αντιδρούν πιο έντονα αν υπάρχει κάποιο άγχος ή πίεση στο περιβάλλον τους. Προσπαθήστε να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να κατανοήσετε βαθύτερα τις ανάγκες και τα συναισθήματά του, παρατηρώντας τι μπορεί να πυροδοτεί... Read more

    Κύρκου Μαργαρίτα

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια

    Kifisia

  • Καλημέρα! Είναι φυσιολογικό για παιδιά 3 ετών να είναι ζωηρά και να εκφράζουν την ενέργειά τους, ειδικά μετά από μια μέρα στο σχολείο. Προσπαθήστε να εισάγετε σταθερές ρουτίνες στο σπίτι και δραστηριότητες που θα του επιτρέψουν να εκτονώσει την ενέργεια του, όπως παιχνίδια εξωτερικού χώρου. Δοκιμάστε να ενθαρρύνετε τη θετική συμπεριφορά με επιβραβεύσεις αντί για τιμωρίες.

    Νταϊλάκης Παναγιώτης

    Ψυχολόγος

    Thessaloniki

  • Όταν ένα παιδί ακούει φωνές ή δέχεται τιμωρίες, νιώθει ότι απορρίπτεται, ότι δεν το καταλαβαίνουν ή ότι είναι «κακό». Το άγχος που του δημιουργείται το κάνει να αντιδρά με επιθετικότητα ή αντίσταση, γιατί ο εγκέφαλος του, σε αυτή την ηλικία, βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη και δεν μπορεί να διαχειριστεί το στρες. Οι εντάσεις στο σπίτι διαταράσσουν την αίσθηση ασφάλειας και του σταθερού δεσμού που έχει με τους γονείς του, κι αυτό το κάνει να νιώθει ακόμη πιο έντονη την ανάγκη να «αντισταθεί» ή να εκφράσει την ενέργειά του με τρόπους που μοιάζουν «δύσκολοι». Στην ουσία, με αυτόν τον τρόπο το παιδί προσπαθεί να εκφράσε... Read more

    Χουρδάκη Γιάννα

    Child psychologist

    Heraklion

  • Καλησπέρα σας, ελέγξτε τις φορές που κάθεται ήρεμος, στην παρούσα φάση η τιμωρία θα ενισχύσει αρνητικά τη κατάσταση και θα υπάρξει επιδείνωση μακροπρόθεσμα. Προσπαθήστε να του δημιουργήσετε περιβάλλον ασφαλείας και πάρτε καθοδήγηση από κάποιον ειδικό.

    Koulouvardi Stella

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια

    Petralona

  • Πράγματι, η ηλικία των 3 ετών είναι μια απαιτητική αναπτυξιακά συναισθηματική φάση, είναι αναμενόμενο τα νήπια να βιώνουν έναν παρατεταμένο θυμό, γίνονται συχνά απορριπτικά προς τους γονείς, δοκιμάζουν την αίσθηση της ανεξαρτησίας, θέλουν να δοκιμάζουν να κάνουν μόνα τους τα πάντα και έχουν παράλληλα μεγάλη ανάγκη από συναισθηματική επιβεβαίωση και ασφάλεια. Η τιμωρία εσφαλμένα συγχέεται κοινωνικά, συχνά, με την πειθαρχία και έχει μακροπρόθεσμα τα αντίθετα αποτελέσματα. Η συναισθηματική σταθερότητα, συνέπεια και καθοδήγηση, είναι απαραίτητη σε αυτό το στάδιο τόσο για τους γονείς, όσο και για τα παιδιά. Μια επίσκεψη σε αναπτυξιολόγο και σε κάπ... Read more

    Chatziarseni Maria Sarma Therapy

    Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια

    Koukaki

  • Καλημέρα,
    Στο σχολείο, οι δάσκαλοι αναφέρουν ότι είναι πολύ καλός και αυτό δείχνει ότι συνεργάζεται με τους συμμαθητές του και ότι έχει θετική κοινωνική αλληλεπίδραση.
    Όμως, αυτή η συμπεριφορά φαίνεται να αλλάζει δραματικά όταν επιστρέφει στο σπίτι, όπου η κατάσταση συχνά γίνεται εκτός ελέγχου.
    Αυτή η διαρκής αναστάτωση μπορεί να οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, όπως το σχολικό περιβάλλον, η ανάγκη του για περισσότερη προσοχή και επιβεβαίωση, ή ακόμα και η πιθανότητα ύπαρξης ΔΕΠΥ.
    Για να διαχειριστούν την κατάσταση οι γονείς, θα πρέπει να εφαρμόσουν μεθόδους που περιλαμβάνουν τη δημιουργία μιας σταθερής ρουτίνας, η οποία
    ... Read more

    Καλοβάδης Γιώργος

    Ψυχολόγος - Ψυχοσεξολόγος - Ψυχοθεραπευτής

    Kypseli

The content of the answers is strictly informative and should not be considered a substitute for medical advice

Ask our specialists

Get answers to your health concerns. Submit your question anonymously and our specialists will help.

Submit your question
We’ll email you here when there is an answer
We got your question

We’ll email you when a specialist replies.

We couldn’t submit your question

An unexpected error occurred but we’re working on it. Please try again.

Question guidelines
  • Do

    • Provide details about your health concerns

    • Be short and to the point so specialists can give you a clear answer

  • Don’t

    • Refer to people by name

    • Request price for services

    • Post offensive or abusive content

How does it work?

Submit an anonymous question

We moderate your questions and send them to doctoranytime specialists

How does it work?

Get updates for your question

If you enter your email, we’ll notify you when a specialist answers your question

How does it work?

Check the answers

Once your question receives an answer, we’ll post it in the related doctoranytime sections

Do you need to see a health expert right away?

Start a Video Consultation with a health specialist within 5 minutes

Mobile Image

Do you need to Chat with a health expert right away?

Get instant expert guidance for your medical concerns now!

Mobile Image
success envelop We have received your question!

We’ll send you an email when a specialist responds.